Известие

Collapse
No announcement yet.

Волана се върти по-трудно след смяна на хидравлично масло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Волана се върти по-трудно след смяна на хидравлично масло

    Преди една седмица се спука маркуча на хидравличното масло (от казанчето към помпата) и всичко изтече. Цветът му беше червен, а знам от форума, че трябва да е зелено. Монтираха новия маркуч заедно със зелено масло (по каталог Tutela Gl/R). Сега като врътнах 3-4км имам силното усещане, че се върти доооста по-трудно. Само да отбележе, че и преди не беше от най-леките и да се върти с малкия пръст.

    Сега въпроса е дали проблема е от новото масло?
    Възможно ли е помпата да е сдухала нещо и има ли как да се тества за проблем в нея?

    Като цяло някой има ли наблюдения върху въртенето на волата?

    Колата е 159, 2.4 210кс ако има значение.

  • #2
    Волана на 159 е тежък,и това е хубаво.Провери цедката в казанчето.
    Alfa Romeo 156 1.8 ех
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDM

    Comment


    • #3
      Провери си течността в казанчето докъде ти е.

      Сигурен ли си, че маркуча е оригиналния за тази рейка?
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • #4
        Сигурно ли е, че става въпрос за маркуча между казанчето и помпата? Той трудно би могъл да се спука при положение, че в него има подналягане.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
          Провери си течността в казанчето докъде ти е.

          Сигурен ли си, че маркуча е оригиналния за тази рейка?
          Ще проверя течността, но ако е нова надявам се всичко да е точно.
          По vin номер това излезе.


          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Сигурно ли е, че става въпрос за маркуча между казанчето и помпата? Той трудно би могъл да се спука при положение, че в него има подналягане.
          Да. Оригиналният се беше протрил (опираше в някакъв ръб) и ме посъветваха да бъде сменен. След това първата му смяна не беше с оригинален (то реално и този не знам дали е оригинален а може да е просто заместител), а такъв направен ръчно. И понеже е с няколко чупки беше наставян и на едно място където имаше скоба се беше спукал.

          Comment


          • #6
            Огледай добре да не се е сплескал някъде. Подобно намаляване на сечението му може да доведе до по-малък входящ дебит на помпата, откъдето и до по-тежък волан.

            Ще се учудя, ако проблемът е от маслото. Особено при тези температури.

            Наскоро пуках маркуча между помпата и рейката и сега съм с МХЛ-32. Нямам забележки.

            Има някаква вероятност и в помпата да са се образували по-големи от нормалните хлабини, ако не си усетил навреме липсата на масло.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Огледай добре да не се е сплескал някъде. Подобно намаляване на сечението му може да доведе до по-малък входящ дебит на помпата, откъдето и до по-тежък волан.

              Ще се учудя, ако проблемът е от маслото. Особено при тези температури.

              Наскоро пуках маркуча между помпата и рейката и сега съм с МХЛ-32. Нямам забележки.

              Има някаква вероятност и в помпата да са се образували по-големи от нормалните хлабини, ако не си усетил навреме липсата на масло.
              Съмнявам се проблема да е в маркуча. Все пак е взет нов от магазин по рама. За маслото не съм сигурен. Нали тук се дискутираше как трябва да е точно това зелено масло. Мога да пробвам да сложа друго, но ще са пари на вятъра. А тая помпа няма ли как да се провери дали работи коректно или не и въобще подлежи ли на ремонтиране. защото цените за нова са малко ШОК.

              Comment


              • #8
                Пробвай, как се върти волана намясто на празен ход на мотора и после при по-високи (средни) обороти. Ако има съществена разлика е възможно проблемът да е от помпата.

                Помпата може да се рециклира. Има и читави втора употреба.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Проверих маслото и цвета е леко мармалад. На мен ми червенее доста, въпреки че не е точно червено. Възможно ли е вътре в системата да е останало от старото червено масло и въпреки доливането на зеленото, червения цят да е надделял?
                  И въобще може ли да се източи абсолютно всичко?

                  Прилагам и снимка на маслото.

                  Утре ще пробвам и съвета за въртенето на празен ход и на средни обороти.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Не е от това.

                    Остава от старото колкото и да го сменяш.Имаше сменяли дори с промивка и 1 година след това отново става червено.

                    Ще го смениш отново ако искаш след 1-2 години.Виж в упътването на колко се сменя.
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                    Comment


                    • #11
                      На камиона съм слагал и нафта,като съм закъсвал на път.Не е от маслото,и не слушай врели некипели с къв цвят,или еди ква си марка трябва да било.Ако се върти осезаемо по трудно,проблема е другаде особено в тия жеги,както и колега по горе ти спомена.Ако не въртиж волана както на москвич,си карай колата и не се занимавай с простотии.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ivopifeca Покажи съобщение
                        На камиона съм слагал и нафта,като съм закъсвал на път.Не е от маслото,и не слушай врели некипели с къв цвят,или еди ква си марка трябва да било.Ако се върти осезаемо по трудно,проблема е другаде особено в тия жеги,както и колега по горе ти спомена.Ако не въртиж волана както на москвич,си карай колата и не се занимавай с простотии.
                        ))...стига с тия камиони бе колега......относно Москвича, няма да коментирам......относно заместител при екстремна ситуация на хидравличното масло е горяло двигателно, а не нафта.....попитай по старите си колеги......
                        По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                        https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                          ))...стига с тия камиони бе колега......относно Москвича, няма да коментирам......относно заместител при екстремна ситуация на хидравличното масло е горяло двигателно, а не нафта.....попитай по старите си колеги......
                          Е аз като съм сипвал нафта пак съм си карал до прибиране.А и съм бил на пътя,ти за горелото масло...ми немам навика да нися туба с горело масло като съм на път!А нафта има в резервоара,и слушай малко как се прави Вода минерална си нося на по път,ма с нея едва ли ще стане.Та като ти се случи на тебе,си седи на пътя и чакай да то докарат горело масло,с което ще е супер за хидравличната система,като влезне по нея мизерията на горялото черно пълно с боклуци масло

                          Comment


                          • #14
                            Тука всички дискутират обичайните неща, което, всъщност не е лошо никак. Аз ще споделя опит. Преди време карах Клио и лятото с летни гуми последна спирка, почти без грайфер, щото знаех, че наесен ги изхвърлям. На всяко тръгване - пилене на гуми. И волана беше доста тежък. Наесен сложих зимни гуми нови, висок грайфер, мек каучук, волана стана като перце.
                            Та, моите въпроси са:
                            - Кога точно сцепи маркуча?
                            -Сменял ли си гуми междувременно?
                            -Не питам Колко масло изтече от системата, т.к. вероятно е изтекло по земята, но резонния въпрос е с колко напълни системата и колко й дават по каталожни данни?
                            Имай предвид, че летните са по-твърди от зимните и може, да се усети минимална разлика във волана.
                            Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                            Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                            Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                              Тука всички дискутират обичайните неща, което, всъщност не е лошо никак. Аз ще споделя опит. Преди време карах Клио и лятото с летни гуми последна спирка, почти без грайфер, щото знаех, че наесен ги изхвърлям. На всяко тръгване - пилене на гуми. И волана беше доста тежък. Наесен сложих зимни гуми нови, висок грайфер, мек каучук, волана стана като перце.
                              Та, моите въпроси са:
                              - Кога точно сцепи маркуча?
                              -Сменял ли си гуми междувременно?
                              -Не питам Колко масло изтече от системата, т.к. вероятно е изтекло по земята, но резонния въпрос е с колко напълни системата и колко й дават по каталожни данни?
                              Имай предвид, че летните са по-твърди от зимните и може, да се усети минимална разлика във волана.
                              Случката стана на 22 Юни тази година.
                              Не съм сменял (карам с летни фулда).
                              За маслото не мога да кажа, защото смяната се правеше в сервиз.

                              Като допълнение:
                              Днес съвсем случайно засякох едно момче с 159 1.9 бензин на една бензиностанция и направихме лек тест. Той въртя моя волан, а аз неговия. Според него няма разлика в усилието. За мен имаше лека разлика (неговия да се върти по-леко). Може и да си внушавам разбира се .

                              Пробвах и съвета да въртя волана на място на празен ход и на някакви обороти (около 2000). Не усетих някаква съществена разлика.
                              Остава да покарам известни време и може би ще свикна.

                              Comment

                              Working...
                              X